|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg har lest litt på dib ja, men har ikke tatt valg bare utfra det. Jeg er skeptisk til vaksiner, og det er jeg bare. Liker ikke tanken på at de kan forstyrre nervesystemet osv. Jeg vil vite at det er 100% ufarlig å gi mmr. Når jeg vet det, og det er bevist over 20-30 år til så skal jeg vurdere det. |
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Men hvor og hva har du lest om vaksiner som kan forstyrre nervesystemet osv? Altså, seriøse kilder.
|
|
#3 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
BIM bladet som fulgte med i Foreldre og barn blad i 2002. En lege der skrev at de egentlig burde vente med vaksiner til barnet var nærmere 2 år og nervesystemet var mer utviklet. Denne artikkelen tok jeg med til helsesøster, men hun avfeide med at de tok sprøytene så tidlig, for da husket ikke ungene det når de ble større. De ville huske stikket som 2 åring, enn 3 mnd gamle. Det svaret fikk jeg, og godtok det og vaksinen ble satt :sur |
|
|
|
|
#4 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Og leger kan ikke alt om alt. Jeg har sett en del ganske hårreisende eksempler på at leger eller andre fagfolk uttaler seg om ting de ikke er i nærheten av å ha fagkompetanse på: en psykiater er for eksempel en lege, men ikke en du har lyst til å høre på i vaksinespørsmål. En professor i historie kan godt være en utmerket forsker, men jeg er ikke så veldig interessert i hva vedkommende mener om miljø og ozonlaget, for å ta noen (mer eller mindre reelle) eksempler. |
|
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Grunnen til at man setter en del vaksiner tidlig, er selvsagt for at ungene ikke skal rekke å stryke med av sykdommene før de får vaksine, eksempelvis kikhoste. Dustehelsesøster! |
|
|
|
|
#8 |
|
På lukket avdeling
|
Vaksine mot kikhoste er jo satt så tidlig nettopp fordi kikhoste er farligst for de som er så små. |
|
|
|
|
#9 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Jeg er heller for mer stikk enn bare ett jeg da. |
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Så du risikerer heller at barnet ditt dør eller ender opp med hjerneskade pga oksygenmangel under hostebyger, fordi du ikke får delt opp vaksinen?
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Jeg kan ikke skjønne hvordan du kan være villig til å utsette barnet ditt for den risikoen jeg. Hva er det som gjør deg villig til å la ditt eget barn bli eksponert for sykdommer som kan ta livet av det? En ting er andre mennesker du ikke kjenner, men ditt eget barn? |
|
|
#12 |
|
Introvert optimist
|
Jeg skal lese ALT sammen, så fort jeg er ferdig med å sjekke at telefonkatalogen er riktig alfabetisert.
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|