|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jøss, det var tråden sin. :mildt hoderistende: |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Enig. Begge ungene her er selvsagt vaksinert i henhold til vaksineprogrammet, bortsett fra at Storesøster kom noen måneder på etterskudd på grunn av sykdom.
|
|
#3 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg skjønner at jeg har sjokkert den ene og andre.
|
|
#4 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Det er jo klart at dere går rundt og smitter andre når du har uvaksinerte barn med meslinger. Det er jo ren logikk. Meslinger kan være smittsomt i opptil 14 dager før man oppdager at man er syk. Går du på barselsbesøk i den perioden, med et tilsynelatende friskt barn, er det store sjanser for at du går rundt og smitter uskyldige spebarn med en dødelig sykdom.
a) Med bedre levevilkår er det flere som vokser opp, også de som i utgangspunktet har et svakt immunforsvar eller anlegg for astma og andre sykdommer.
Faktisk er det positivt for menneskets genetiske framtid at så mange overlever. Genetisk mangfold sikrer oss mot at hele befolkningen utslettes av en framtidig sykdom.
Vi har kanskje forskjellig definisjon av hva som er farlig? Jeg mener at når 500 000 barn dør i året, og det er 0,4 % sjanse for at barnet mitt (som bor i et i-land og er velernært og har et godt immunforsvar) kan dø eller få alvorlig hjerneskade, så er det en farlig sykdom (Kilde: den kommentaren i dagbladet som ble nevnt tidligere).
Ja, det er virkelig skremmende! Og jeg fatter ikke hvordan slike tall kan bortforklares!?
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|