|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Politi med hijab?
Hvorfor er det et paradoks? Om man er for alle typen ytringer og anser hijaben som en ytring, så er det vel ikke så rart?
|
|
|
#2 |
|
Deltidsmamma
|
Men så er det det om man skal få lov å ytre seg samtidig som man er på jobb som uniformert politi. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Eh, jaaaaaaah? Det er det man diskuterer ja.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Ja, det er mye det diskusjonen går på. Og da synes jeg man skal ha tunga rett i munnen når man bestemmer seg for hvilke argumenter man synes bør tillegges vekt. ("Jeg er uenig i denne ytringen" er for eksempel ikke et særlig godt argument for å forby en ytring.)
|
|
|
#5 |
|
Deltidsmamma
|
Enig i det. For meg blir det da en prinsipp-diskusjon; hva slags ytringer ønsker vi å tillate for uniformert politi. Jeg synes det skal være meget strengt. Er man på jobb som uniformert politi er man faktisk det, og ikke privatperson. Og jeg ser ingen vektige grunner for å gjøre unntak for muslimske hodeplagg. Snarere tvert om med tanke på den verdimessige betydningen til hijab. Sist redigert av bønna : 12-02-09 kl 15:10. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Er "Hijab er schtøgt" et godt argument? Og er det i så fall et argument for eller imot?
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Jeg påpekte fra mitt ståsted, og begge disse sakene har sterke støttespillere i konservative religiøse miljøer. Jeg er enig med deg at dette ikke paradokser ut i fra ytringer, men det var heller ikke det som var mitt utgangspunkt. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|