Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når vi voksne flyr alene ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-09, 23:07   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når vi voksne flyr alene ...

Jeg har aldri likt å fly, men har ikke karakterisert meg som redd. Etter at jeg fikk barn er jeg blitt mindre og mindre glad i å fly, helt til nå, nå er jeg rett og slett redd. Teit - jepp.

Gammel 07-02-09, 23:08   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ikke engstelig for å fly før, og jeg er det ikke nå heller.

Gammel 07-02-09, 23:52   #23
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Jeg har aldri vært redd for å fly. Jeg er faktisk mye reddere i bil (og med god grunn).

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 00:04   #24
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Forrige gang jeg jeg skulle hjem fra Oslo måtte jeg puste dypt for å ikke få panikk når det kom over meg at jeg ikke ville se dem igjen om noe skjedde.

Gammel 08-02-09, 00:06   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det hender jeg blir litt redd. Men stort sett ikke.

Jeg blir derimot reddere og reddere i bil. Der er jo tross alt sjansen mye større for at ting kan gå galt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 11:49   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg blir derimot reddere og reddere i bil. Der er jo tross alt sjansen mye større for at ting kan gå galt.

En slik frykt blir ikke rasjonell, og det kan være vanskelig å tenke "statistikk", men ja, det er veldig mye større sjanser for at noe går galt på vei til flyplassen i bilen enn at det skal skje noe under flyturen slik at det går galt.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 12:04   #27
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Men jeg kjenner noen som fly med hvert sitt fly når barna var små, når barna ikke var med.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 12:29   #28
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg er generelt blitt mer engstelig etter at jeg fikk barn. Er vettaskremt for at noe skal skje meg på den ene eller andre måten, og at jentene blir morløse. Vet det er helt tullete, men angsten sitter litt i.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:51   #29
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Flo er litt kul
Standard

Har aldri vært veldig glad i å fly, men er veldig glad i å reise! Så jeg flyr, for det er uaktuelt å ikke kunne besøke "verden". Et par glass rødvin før turen hjelper utrolig, da.. Med eller uten barn er egentlig ikke så veldig ulikt.

Gammel 08-02-09, 22:01   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

det er veldig mye større sjanser for at noe går galt på vei til flyplassen i bilen enn at det skal skje noe under flyturen slik at det går galt.

Men i bil kan det også gå bra. I fly går det veldig ofte ikke bra når det går galt. Det er vel det folk tenker på. Ikke statistikk, men når det en gang skjer, så skjer det liksom ganske sikkert.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Å ja. Jeg er livredd hvis jeg flyr alene, og livredd hvis ungene flyr uten meg. Flyr vi sammen er jeg ikke like redd, for da er det i hvert fall ingen som sitter igjen uten den/de andre.

Ja der sier du det jeg også tenker i så mangt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:22   #31
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker ikke å fly alene lenger, men tanken på at dersom det skjer noe når mann og barn flyr uten meg og jeg blir igjen alene synes jeg er verre.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:23   #32
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg var ikke engstelig for å fly før, og jeg er det ikke nå heller.

Signere denne.

Sitte på i bil med andre? Njet. Også skeptisk til buss.
Båt og fly er greit, der slipper ikke "hvem som helst" til som "sjåfører".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:26   #33
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Og så absurd det enn er, så er jeg mye mer nervøs når jeg reiser uten barna. Det kan ha sammenheng med at jeg har hendene fulle når jeg reiser med dem og ikke har tid til å være nervøs, men aller mest skyldes det at jeg er så ubeskrivelig redd for å dø fra dem (og det er jo klart mest sannsynlig at det skjer i en flyulykke ).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:31   #34
Skvetten
Passiv

Standard

Må innrømme at jeg ikke tenker over eller har angst for det. Jeg elsker å fly.

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 18:04   #35
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Må innrømme at jeg ikke tenker over eller har angst for det. Jeg elsker å fly.

Altså, jeg er ikke redd for å fly. Jeg synes det å fly egentlig er helt fantastisk. Men jeg får katastrofetanker likevel.
Så jeg regner ikke dette som flyskrekk liksom.

Og jeg flyr jo, jeg bare sitter og rister på hodet over mine egne teite tanker.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 18:12   #36
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Tidligere elsket jeg å fly. Nå er det noe av det verste jeg vet. Samme med karuseller og lignende. Alt som innebærer en viss risiko er mye verre nå, enn før jeg fikk barn. Er hele familien samlet går det likevel greiere. Da er det ingen som blir sittende igjen. Iallefall hvis vi flyr alle sammen. Jeg kjenner at jeg blir mer og mer redd, og jeg må jobbe med meg selv. Jeg liker egentlig ikke å kjøre bil lenger heller pga dette.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.