Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Invitere folk uten partner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 18:37   #41
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Invitere folk uten partner?

Jeg ville ikke ha sendt ut "alene-invitasjoner" selv, men har forståelse for at noen velger å gjøre det ut fra økonomiske hensyn.
Da synes jeg varianeten med så splitte par til middag / kaffe er verre...

Helt nye kjærester som er kommet til etter at invitasjonen var sendt ut er jeg heller ikke sikker på at jeg ville ha invitert i etterkant.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 18:55   #42
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Men har han hatt et like godt forhold til alle dere?
Jeg spør ikke for å være vanskelig. Noen ganger tar vi valg som virker tilfeldig for de rundt oss, men som er nøye gjenomtenkt ut fra kriterier/følelser/relasjoner som ikke kjent for alle.

Jeg foreksempel har slett ikke like nært forhold og tette bånd til enkelte av mine fettere og kusiner som de har til meg. Altså er jeg betydningsfulle for dem, mens min relasjon til dem gir meg svært lite. Sikkert ufint, men slik er det nå en gang.

Jeg synes at det er ufint å be 2 av fire søskenbarn. Uansett. Særlig når han slett ikke har flere heller.

Gammel 30-11-06, 19:36   #43
Esmeralda
Nybegynner

Esmeralda sin avatar

Esmeralda har et hav av muligheter foran seg
Standard

For meg er bryllup en familiefest, og i vårt bryllup hadde vi bedt familier. Voksne og barn. Men og be alle mine søskenbarn f.eks hadde vært utenkelig, da det er flere av dem jeg har null omgang med. Men ber vi en venn/slektning så ber vi alltid partner til våre begivenheter.

Gammel 30-11-06, 19:46   #44
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg synes at det er ufint å be 2 av fire søskenbarn. Uansett.

Det er jeg ikke helt enig i. Det må da være brudeparets valg hvem de vil invitere? For meg er relasjoner mye viktigere enn slektsbånd. Noen kusiner og fettre har jeg mye kontakt med, andre har jeg ikke sett på 10 år kanskje. Om jeg da utelot dem i brylluppet, så hadde det vært et riktig valg for meg ihvertfall. Synes ikke man har plikt til å invitere noen bare fordi noen andre med tilsvarende slektsbånd får komme.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:06   #45
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På vanlig fest ville vi invitert alle med partner, om det er en fast partner eller en date er likegyldig.

Da vi giftet oss var vi mer restriktiv og inviterte bare par som var samboende, forlovet eller hadde vært sammen i en lengre periode. De som nettopp hadde møtte kjæresten sin ble invitert alene, men dette gjaldt kun 1 - 2 personer og begge bodde på en helt annen kant av landet enn byen vi giftet oss i. Vi snakket med de dette gjaldt og de syntes det var helt greit og tvilte på at kjæresten ville kommet uansett.

Gammel 30-11-06, 20:19   #46
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg synes at det er ufint å be 2 av fire søskenbarn. Uansett. Særlig når han slett ikke har flere heller.

Det synnes ikke jeg hehe

Når vi giftet oss så hadde vi kaffe fredag, da bedde vi alle taner og onkler til mann og alle søskenbarna. mange er under 18. Og lørdag på bryllups-venne-festen så bedde jeg ene søskenbarnet til mann, hun er blitt en god venninne av meg og mann bedde broren hennes, for de er veldig gode venner.

Om så vi skulle ha hatt sånn be-hele-slekta bryllup som koster flere millioner så tror jeg ikke jeg hadde bedd alle søskenbarna mine, kjenner ikke alle, og de fleste er dobbelt så gammel som meg

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:34   #47
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Jeg fatter ikke at man ikke bare kan akseptere at brudeparet inviterer de de kan og/eller vil. Det er jo deres fest og på en sånn dag er det da ikke regler som er viktigst?! Synes ikke de skal være nødt til å unnskylde og forklare seg for det.

Her er jeg LITT enig, hvis jeg var på den kanten som ble bedt....

Men hvis jeg skulle be, hadde bedt alle som skulle komme til middagen, ikke noen kaffe-gjester. Single fikk tilbud om å ta med partner, nykjærester med kjærester.

Også får jeg dra til med mitt favoritt-HATEUTTRYKK, men meg om det...

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 20:59   #48
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

For et par år siden ble jeg invitert i bryllup uten min samboer. Vi hadde vært samboere i noen år og venninden min hadde truffet han ved flere anledninger, men ble allikevel ikke invitert. Jeg gikk ikke i det bryllupet.

Gammel 02-12-06, 00:35   #49
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

For et par år siden ble jeg invitert i bryllup uten min samboer. Vi hadde vært samboere i noen år og venninden min hadde truffet han ved flere anledninger, men ble allikevel ikke invitert. Jeg gikk ikke i det bryllupet.

Var det fordi han ikke var invitert at du ble hjemme?

Gammel 09-12-06, 18:16   #50
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Var det fordi han ikke var invitert at du ble hjemme?

Blant annet ja.

Gammel 09-12-06, 18:21   #51
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Blant annet ja.

Går dere aldri ut hver for dere?

Gammel 09-12-06, 19:43   #52
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er utenkelig for oss og vår omgangskrets å splitte par når det inviteres til bryllup. Enten inviterer man begge, eller ingen.

Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:01   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt greit at sambo eller jeg blir invitert alene til venner partneren ikke har hatt mye kontakt med.

Når vi gifter oss må vi sette en grense et sted, og den kommer til å gå ved hvem vi vil ha i bryllupet. Ingen foreldete konvensjoner om at ber du ett søskenbarn må du be alle osv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:13   #54
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

[quote=safran;143305]Går dere aldri ut hver for dere?[/quot

Jo.
Enten inviterer man begge eller ingen syns nå jeg da!

Gammel 12-12-06, 13:30   #55
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På vanlig fest eller middag ville jeg syntes det er mest naturlig å invitere med partner! Som jeg skrev tidligere innlegg måtte vi sette en grense i bryllupet og nye kjærester ble ikke invitert.

Mannen og jeg gjør gjerne ting hver for oss, men går alene på fest med jobben/kollegaer eller når det er noe spesielt med kompisene/venninnene.

At man ikke inviterer med partner betyr jo ikke at man aldri gjør det!

Gammel 12-12-06, 17:22   #56
Mini
Fersking

Mini sin avatar

Mini har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg mener det kommer an på hva man inviterer til, men i utgangspunktet ville jeg bedt partneren også.
Vi skal gifte oss i august, og vi deler ikke opp par på den måten, nei.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.