Sv: Smør i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Jeg trodde bremykt var bedre enn brelett? Bremykt består av melkeprodukter og rapsolje, mens brelett har mange mystiske stoffer.
Brelett: skummet melk, kjernemelk, fløte, rapsolje, vegetabilsk fett, melkesyrekultur, salt, emulgator (mono- og diglycerider av spisefett), stabilisator (natriumsitrat, dinatriumortofosfat), surhetsregulerende middel (natriumhydroksid), konserveringsmiddel (kaliumsorbat), farge (betakaroten), aroma, vitamin A (retinolpalmitat), vitamin D (kolekalsiferol)
Bremykt: Fløte, rapsolje, salt, melkesyrekultur, vitamin A (retinolpalmitat), vitamin D (kolekalsiferol)
Siden rapsolje er forholdsvis sunt så mener jeg at det er et godt alternativ til rent smør.
Jeg tror Dino har blandet Brelett og Bremykt kanskje. Men jeg er skeptisk til rapsoljen siden den etter all sannsynlighet ikke er kaldpresset, så da spørs det om den er så sunn allikevel. Varmebehandlede oljer ser jeg ikke på som særlig sunne, da skal de være kaldpressede. Men jeg holder en knapp på Bremykt fremfor andre margariner.