Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor dreper menn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 09:00   #12
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor dreper menn?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror starten for å si det sånn, er de som ikke har særlig respekt for andre, og da heller ikke kona eller samboeren.

Ja, men mitt spørsmål blir da om dette er noe man er født med. Er det slik at enkelte barn kommer til verden som tikkende bomber?

Opprinnelig lagt inn av Esme

Det jeg mener med alminneliggjøring er at siden det hele tiden blir fremstilt i media blant annet som at dette er noe enhver mann kan gjøre, så ligger det en forståelse i det og en unnskyldning i det, og jeg synes det skyldiggjør offeret.

Det mener absolutt ikke jeg. Det er i mitt hode ingen tvil om hvem som har skylden og ansvaret - og det er selvfølgelig den som utfører handlingen. Dette minner meg forresten om diskusjonen i går. Er det lettere å godtta uakseptabel oppførsel hos dem man liker, forstår eller kjenner? For meg er det ikke det. Det at jeg kan akseptere at folk som gjør grusomme ting mot andre er like mye mennesker som meg, gjør ikke at jeg unnskylder dem eller mener det var "offret sin feil". Jeg skjønner at enkelte kan oppfatte det slik, men jeg opplever ikke handlingene til feks Fritz som mindre grusomme, eller at han bør få mildere straff, selv om jeg faktisk følte medynk med ham da jeg leste om barndommen hans. Grunnen til at jeg maler på dette er at jeg tror det er noe vi alle, som samfunn, kan forhindre skjer. Det kan vi hvis det er ytre faktorer som også må være til stede. Hvis det er indre, grunnleggende ting i enkelte er det eneste vi kan gjøre å bure dem inne eller henrette dem.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vet ikke om de er født slik eller om de ble slik på veien. Det jeg vet er at de kan ting jeg ikke kan. Jeg klarer ikke å gå løs på noen. De klarer. De ser ikke på det som noe stort problem engang - det er en stor forskjell. Men når forskjellen kom vet jeg ikke.

Men hva man tror har en betydning for hvordan man mener at ting kan bli bedre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.