Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor dreper menn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 09:33   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor dreper menn?

Opprinnelig lagt inn av Esme

Eller mener du at alle menn har det i seg å misbruke og banke kona? Jeg tror absolutt ikke det og jeg tror i hvert fall ikke på at en forlengelse av dette, den ultimate voldshandling det er å drepe eksen at det er noe som alle menn har i seg at de kan gjøre.

Jeg prøve å beskrive hva jeg tror i innlegget etter. Jeg tror at det å være voldelig er noe vi alle har i oss. Jeg tror ikke på "onde" og "gode" mennesker. Det betyr ikke at jeg tror at alle kan bikke over og drepe partneren sin ved en skilsmisse.

Jeg tror som sagt at et partnerdrap er "siste steget på en lang vei". Slik at du (og smilefjes) har helt rett når dere sier at man kan se tegnene på forhånd, man kan "plukke ut" (om ikke med 100% treffsikkerhet) de mennene hvor dette kan skje.

Men jeg tror at grunnen til at folk i det hele tatt beveger seg inn på den veien skyldes faktorer som ligger i oss alle. Og det er det jeg diskuterer, begynnelsen av veien, ikke slutten. Og som jeg sa til smilefjes også - det er nok den diskusjonen dere har som er viktig her og nå. (Det at jeg personlig er mer opptatt av starten, går på andre ting.)

Opprinnelig lagt inn av Esme

Jeg liker heller ikke tanken om at "alle menn kan havne i den situasjonen" som arbeidshypotese, da jeg mener at det alminneliggjør den typen drap.

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med at "alminneliggjør den typen drap". Dette er den alminnelige måten å bli drept på i Norge. De fleste som blir drept her i Norge blir drept som en følge av nære relasjoner. Vi har ikke folk som går berserk på trikken med gunner (og takk og lov for det). Jeg synes det er kjempeflott at det settes fokus på det, slik at folk (forhåpentligvis) får øynene opp for at dette er en mer reell trussel enn det å bli knivstukket på Karl Johan.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.