Sv: Snåsamannen
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
At det var?!? Jeg tror dette er humbug og vissvass og har ikke uttalt meg tidligere i tråden.
Det var meg de mente, tror jeg, Teofelia, og som du ser i Olympias sitat så hadde jeg bare sagt at jeg tror han har spesielle evner på det mellommenneskelige plan. Ikke overnaturlige, men uvanlig gode. Akkurat som det finnes folk som klarer å legge sammen utrolig mange tall utrolig fort, eller lett lærer seg et hundretalls språk, så tror jeg at en veldig god forståelse for hva som foregår i hodet og "sjelen" til et menneske er et sjeldent, men helt reelt talent.
Og jeg tror at hvis de bruker den egenskapen til å hjelpe folk å løse opp i knuter, spenninger og floker, takle sykdom, møte behandling, så hjelper det i riktig retning helbredsmessig. Jeg tror at en som går til cellegiftbehandling uten stresshormoner rasende rundt i kroppen og uten muskelspenninger fra topp til tå, med en mental mestringsstrategi for kvalmen og generelt ro i kropp og sinn, har bedre sjans til å lykkes med behandling. Et dytt i riktig retning. For noen det dyttet som skal til, for noen ikke nok.