Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Sletting, ytringsfrihet osv.

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 16:38   #1
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Forskjellen på den ytringsfrihet man har i det reelle samfunnet, og den begrensningen man ser på nettsamfunn (for på disse varierer jo graden av ytringsfrihet mye fra forum til forum), er jo nettopp det at disse foraene velger man selv å være medlem av! Man velger jo i utgangspunktet ikke å være medlemm av det reelle samfunn, mens det står enhver fritt å bli medlemm av disse virtuelle samfunnene.

Idet man velger å bli medlemm av et samfunn noen andre har opprettet, velger man også å akseptere de regler som er satt for god folkeskikk og opptreden i det samfunnet.

Jeg er i prinsippet veldig enig med Høst. Vi har jo tross alt fått vår opplæring samme sted.... Et privateid forum er ikke et demokrati, det kan man ikke ha noen forventninger til.

Det er likevel sånn at man har noen forventninger når man er bruker av et nettforum. F.eks at man får svar når man spør om ting. At reglene blir praktisert likt ovenfor de forskjellige brukerne. Og at reglene kan begrunnes på en fornuftig måte så man ser hvorfor man skal følge dem, og at de ikke er tvetydige og tolkes ulikt fra det ene tidspunktet til det andre.

Gammel 24-09-06, 16:42   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er likevel sånn at man har noen forventninger når man er bruker av et nettforum. F.eks at man får svar når man spør om ting. At reglene blir praktisert likt ovenfor de forskjellige brukerne. Og at reglene kan begrunnes på en fornuftig måte så man ser hvorfor man skal følge dem, og at de ikke er tvetydige og tolkes ulikt fra det ene tidspunktet til det andre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:42   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Og hovedinnlegget er hårreisende. Hårreisende i den forstans at det er GROV outing.
MAKAN.

Gammel 24-09-06, 20:47   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

......og kva er det som skjer i denne tråden? Her blir ingenting rapportert eller redigert.

Berre raudprikka

Gammel 24-09-06, 20:50   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

......og kva er det som skjer i denne tråden? Her blir ingenting rapportert eller redigert. http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...98#post5554898

Berre raudprikka

De viser bare hvor tolerante de er.
Og hvor stor takhøyden har blitt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:50   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Yeah rigth.

Gammel 24-09-06, 20:50   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Nå lo jeg alvorlig høyt!!

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Hvem står egentlig bak NM da? Jeg har prøvd å få svar på dette "linjeveien" på NM. Spurt moderatorene som "bare er moderatorere, værsågod, her er mailadressen du skal bruke hvis du har flere spml." Mailene jeg har sendt dit har jeg ikke fått svar på, og jeg har vært høflig altså, og jeg var et nesten ukjent og på ingen måte kontroversielt medlem på NM. Virkelig ingen grunn til at de ikke skulle svare meg på dette.

*sitter på hendene*

Gammel 24-09-06, 18:41   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Dette er jeg veldig enig i. Nettsteder har sine regler, og dem får man overholde. Men problemet oppstår når noen får en type beskjed, andre får andre signaler. Noen blir redigert så fort de kaller noen nepe mens andre får kalle folk for mye verre skjellsord, som f.eks. hore. Litt slingringsmonn blir det jo alltid, all den tid man har mer enn en moderator, men når forskjellsbehandlingen blir svært uttalt og over lengre tid, da synes jeg man må få reagere.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:40   #9
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har blitt redigert!!!

Sitat:

Sist redigert av Madam Mim : I dag kl 16:56.

Men jeg kan ikke finne noe som er redigert vekk? Forresten, kunne du ikke vært så snill å rettet opp alle skriveleifene mine med det samme? Det heter selvsagt ikke medlemm....

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:35   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jeg har blitt redigert!!!

Men jeg kan ikke finne noe som er redigert vekk? Forresten, kunne du ikke vært så snill å rettet opp alle skriveleifene mine med det samme? Det heter selvsagt ikke medlemm....

Det er vel nettopp det jeg har gjort? Ser du godt etter, skal innlegget ditt (et utmerket innlegg, forøvrig) være språkvasket.

Det er STAS å være moderator. Jeg gleder meg til Toffen og Møøse kan bli språkvaskere på FP, og rette opp kommafeil og sånn. Foreløpig er det bare skilpadda og jeg (pluss HP og desembermamma) som kan rette skrivefeil.

Gammel 24-09-06, 21:39   #11
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er STAS å være moderator.

Sannhet med modifikasjoner.
Stas HER, kanskje.

Gammel 24-09-06, 21:41   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er STAS å være moderator. Jeg gleder meg til Toffen og Møøse kan bli språkvaskere på FP, og rette opp kommafeil og sånn. Foreløpig er det bare skilpadda og jeg (pluss HP og desembermamma) som kan rette skrivefeil.

Skal du seriøst sitte og rette skrivefeil??

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:42   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Skal du seriøst sitte og rette skrivefeil??

Det har JEG lyst til!

Gammel 24-09-06, 21:46   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig behagelig med språkvasking Mim! Da slipper jeg til stadighet å fly tilbake og rette opp skrivefeil/tegnsettingsfeil. *lettet*

Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:44   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Ska du serriøst site og rette skrive feil??

Jeg tror nok det er nødvendig ja.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:45   #16
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg trorr nåkk det er nød vendig ja.

Gammel 24-09-06, 21:46   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

*likerdetikke*

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:50   #18
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Hjelpes!!! Jeg håper det er kødd! Hvis jeg blir rettet for skrivefeil i mine innlegg, vil jeg tolke det som krenkende!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:52   #19
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Hjelpes!!! Jeg håper det er kødd! Hvis jeg blir rettet for skrivefeil i mine innlegg, vil jeg tolke det som krenkende!

Gammel 24-09-06, 21:55   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

*sitter på hender og taper igjen munnen*

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, nynorsk, panda, skrivefeil, unevnelig forum

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.