|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Kanskje ditt og kanskje datt - ja. Men det å anta at man selv vet best og at mannen er hensynsløs og altså ikke vet best, det er jo en smule nedlatende, og så videre? Ikke noe godt utgangspunkt for et godt forhold, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei så klart ikke. Men før i tråden antok man det motsatte. At å ville ha flere barn var hensynløst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
Hva er en MIKE-tråd?
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
Eh, nei. Å ville ha flere barn er ikke hensynsløst. Men det å stille ultimatum ovenfor partneren sin, når man allerede har en familie som man skal ta seg av, det synes jeg er hensynsløst. Jeg synes det er en helt grei ting å gjøre dersom man ikke har barn fra før av, men dersom man har et barn, så skal man først og fremst tenke på hva som er bra for det barnet.
![]() |
#7 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#8 |
Ustabil
|
Ja, det er sikkert oftest menn som sier nei. Og hvis det likevel blir et barn til, så greier de stort sett å tilpasse seg det, akseptere den nye situasjonen. Det er jo bra, ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Borte
|
For meg høres det i så fall ut som om kvinner etter din mening tar svært lett på det å få barn. Det er jo tross alt ikke som å kjøpe seg et par sko. For meg var det iallefall veldig big deal og jeg ville aldri tenkt at "det ikke var så farlig" å få et til. Det er et merkelig syn å ha på å sette til verden et nytt liv, forandre livet til flere mennesker og alt som hører med det å få flere barn.
![]() |
#10 |
This is normal!
|
Så til en mann som ikke ønsker flere barn fordi han rett og slett ikke makter/har kapasitet, er det bare å si: "Neida, kjære, dette vet jeg bedre enn deg, så selv om du ikke vil ha barn, skal vi ha et til. Ja, for ellers kan ikke vi ha noe lykkelig samliv sammen, skjønner du. Og det blir så bra skal du se!"
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke mye til overs nei for de som til tross for kvinnenes indelige ønske og forsøk på å overbevise, likevel tror at flere barn vil være uoverkommelig i det livet de lever. Til det har mine egne barn gitt meg for stor glede. Å velge en partner som var så ulike meg selv synes også veldig fremmed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jeg merker meg at du fortsatt er bestemt på at det er gutta som sier nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
Jeg tror det var noe sånt Esme sa også - at dette (altså, sånn som du tenkte) var en veldig fremmed tankegang for henne selv, og at hun ikke kunne tenkt seg å være gift med noen som tenkte slik. Og det synes jeg må være en helt kurant ting å hevde (i det minste like kurant som det du sier her). Utgangspoenget var jo ikke for f.eks. meg å si noe om hvorvidt det er galt å tenke slik som du beskrev det, men om det er forskjellig fra sånn som jeg tenker. Og det er det - og jo mer du forklarer det, jo sikrere er jeg på at det er en genuin og ganske sterk forskjell, og ikke bare en misforståelse. Og det regner jeg med du er enig i at er en grei konklusjon?
![]() |
#14 |
Leser
|
Electronica sier seg enig i hvordan Skremmeren leser henne her (Hun sier seg enig i innlegg #230 med "Fint at du forstod meg riktig i så fall.
Og til dette svarer du:
Jeg reagerer på at du - som er veldig glad i ironi og sarkasme - ikke kan tolke Electronika på en annen måte enn det som er skrevet rett frem? Og akkurat slik opplever jeg Esme også i denne tråden. Og ja, jeg synes det er dobbeltmoralsk. (Jeg ser det blir egentlig et alt for sterkt ord, mulig det er en mildere variant av dette.) En bedre måte å si det på, og som er ord jeg bruker mye privat er prinsessfaktor eller prinsefaktor, etter en bok om en prins og en fattiggutt som ble forbyttet og prinsen synes det var en selvfølge at alle skulle danse etter hans pipe. (Han som berget den ekte prinsen fra å bli drept ble blant annet kommendert til å stå mens prinsen spiste og vente med maten til prinsen var ferdig. For at ingen kunne spise mens prinsen spiste! Men hva heter boka, da?
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Prinsen og fattiggutten, Mark Twain. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
Jeg oppfattet ikke Electronica som ironisk i det hele tatt, og spurte flere ganger om hun virkelig mener at den som vil ha barn sine følelser er mer viktig og riktig enn den som ikke vil ha barn. Dette bekreftet hun jo. Og sa også at hun hadde stor forståelse for at man kan sette et ultimatum dersom man ikke kommer til enighet. Jeg kan fortsatt ikke se at hun er noe som helst ironisk på dette, og jeg har konkludert med at vi er helt forskjellige og totalt uenige.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Jeg tror ikke jeg skjønner deg helt, him, og i alle fall føler jeg veldig at du misforstår meg. Jeg kan selvsagt tolke det hun skrev på mange ulike måter, og som sagt prøvde jeg å være så tydelig som mulig på hvordan jeg tolket henne (slik at hun evt. kunne korrigere meg og/eller velge en annen formulering for at jeg skulle skjønne henne bedre) - og jeg har ikke sett at hun har protestert på tolkningen eller sagt at jeg tok feil i det jeg sa. (Det er fullt mulig at hun har sagt noe jeg ikke har fått med meg, altså.) Og det du siterer, som jeg skrev til Skremmern, var jo ikke ment som at "dette er den eneste mulige tolkningen, basta", men "dette er grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde". Jeg prøvde å klargjøre hva jeg hadde ment med det jeg sa, jeg prøvde ikke å fastslå at det ikke er mulig å mene noe annet.
![]() |
#18 |
Absolute Beginner
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
grupper, konservativ, rødstrømper |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|