|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-brevene
Du kan da vel ikke sammenligne et innlegg man skriver i et diskusjonsforum på nettet og et personlig julekort.
Vel, nå kan jeg ikke akkurat sitere fra julebrevet som fikk meg til å skrive innlegget. Det var kanskje litt for lite generelt, hvis du skjønner? Jeg har heller ikke etterlyst en langt julebrev bare til meg..(Zoe, jeg er norsklærer, jeg leser mer enn nok i førjulstida....foretrekker korte tekster nå for tida.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Hvorfor er det en merkelig sammenligning? Når jeg skriver julekort, så skriver jeg og meg og mitt. Det er ingen dialog, i den forstand, men en monolog. Hvis jeg skal fortelle om jobben min, så skriver jeg nøyaktig det samme om jeg skriver til en tante eller en venninne, jeg skjønner ikke helt hva det er jeg skal spesialtilpasse? Jeg skriver uansett ikke veldig personlige ting, med mindre jeg kan unngå det. Jeg hadde nok fortalt at jeg var skilt, men utelatt detaljer fra meklingen og krangling om samvær for å si det slik.
|
|
|
#3 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneHer er det "God Jul og Godt nyttår", og ferdig med det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Him: Du sammenlignet det å skrive et innlegg her inne med å skrive et julebrev og mente at det ble omtrent det samme. Det var det jeg var uenig med. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg har ikke familien, venner og bestemor her inne, tror jeg da. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
"Vi var på lang luksusferie i år, den kostet nesten 80 000, men det var den ærlig verdt." (...) "K har gått opp til 950 000 i lønn, så nå er det bare et tidsspørsmål før millionen er passert."
|
|
|
#6 |
|
Multitaskingmaniac
|
Hadde jeg gått opp til 950 000 i lønn skulle jeg pokker meg skrevet et skrytebrev om det til alle jeg kjenner!
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jule-skryte-breveneSå deilig at noen andre startet denne tråden i år.
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Jøss. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Et skikkelig julemirakel som man jo nesten bør spre på julekortene.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|