|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Vi hadde kalendere med bilder i. Flere var virkelig fine og forseggjorte. Jeg husker blant annet enn som ble brettet ut og satt på et bord. Den så ut som en stor bestefarsklokke og så var det mange nisser som danset rundt den. Lukene var ganske godt skjult.
|
|
|
#42 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?
Åja! Jeg tror sannelig vi hadde den samme - den varianten hadde jeg helt glemt! Greia var å finne den rette luka! :mimre:
|
|
|
|
#43 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Pakkekalender var et ukjent fenomen i min omgangskrets da jeg var liten.
|
|
|
#44 |
|
*Happy*
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her.
|
|
|
#45 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Jeg er oppvokst med en enkel sjokoladekalender hvert år fra jeg var 3-4 år gammel. Ett år stod jeg opp midt på natten og spiste opp hele kalenderen. Jeg regnet selvsagt med å få en ny. Vel, det gjorde jeg ikke, jeg måtte pent vente til neste år. Jeg gjorde aldri en sånn tabbe igjen.
|
|
|
#46 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Jeg hadde litt forskjellige kalendere. Noen år sjokoladekalender, og andre år kalender med sånne plastgreier til å lage smykke av. Husker det veldig godt og kunne tenkt meg å finne en sånn igjen.
|
|
|
#48 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Sjokoladekalender og Donaldkalender hvert år. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Mamma broderte advenskalender til meg og min søster (vi hadde hver vår).
|
|
|
#50 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Jeg hadde flere, deriblandt en blå pakkekalender. Den var ikke brodert men trykket. Alle søsken har hatt denne. Tror min søsters sønn arvet den. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
trenger lading
|
hehehe... Det minnet meg om da valpen vår spiste sjokoladekalenderen til broren min en av de første dagene i desember. Noen hadde glemt å lukke døra til stua da vi gikk på skole/jobb, og det var ikke noen tvil om at det var hunden, og ikke broren min
|
|
|
|
#52 |
|
Ferdig!
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Jeg kan neimen ikke huske at jeg hadde noen spes kalender. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
De samme variantene hadde vi også. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Hertuginne
|
Sånn hadde vi også. :veldig PK: Da jeg begynte i skolekorps hadde vi sånn kalender med loddnummer bak hver luke, hvor vi kunne vinne "morsomme" ting. Jeg vant 12 heklede hvite serviettringer med gullkant på et år.
|
|
|
#55 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Jeg hadde en pakkekalender som mamma hadde brodert. Alle søsknene delte den, så det var gave hver 3. (og etterhvert hver 4.) dag. Da søsken nr 5 kom, fikk vi istedet en sjokoladekalender hver.
|
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Ikke langt unna for meg - mine foreldre hadde dagligvarebutikk og kalenderne kom hjem dagen før den 1. desember. |
|
|
|
#57 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Kan faktisk ikkje huske at eg hadde adventskalender eg. Vi hadde vel kanskje sånn speiderkalender forresten.
|
|
|
|
#58 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Jeg hadde pakkekalender. Jeg kan huske mange av gavene den dag i dag! |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?Jeg hadde litt forskjellige ferdigkjøpte kalendere, aldri pakkekalender. Jeg husker jeg ble veldig glad for plastdingsene. En av tingene var en mandolin i gullplast. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|