Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-08, 15:57   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Ja, innlegget ditt og spesielt denne setningen nednefor forteller meg en hel del om hvordan du er skrudd sammen:

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen

Og ja, jeg har barn som spiser det meste. Hvorfor det, tro. Fordi vi sjelden tilbyr noe annet

Jeg ser at antagelsene mine stemte veldig bra.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 16:06   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har barn som spiser det meste, så det er ikke et stort problem. Begge har i perioder vært skeptiske til kjøtt, men har spist godt av grønnsaker og fisk.

Jeg ville ikke laget egen mat. Men jeg ser at det er en del ting vi spiste før som vi spiser mindre nå, eller stort sett spiser dersom vi lager mat bare til oss, for eksempel sterk mat.

Den eneste gangen jeg bevisst lager en egen barnemat er dersom jeg lager ratatouille (grønnsaker som er surret sammen, med squash og tomat i). Det er jeg veldig glad i, men ingen av jentene liker det. Da lager jeg et fat med råkost ved siden av slik at de kan velge det i stedet.

Vi insisterer ikke på at mat skal spises opp og maser også lite om smaking. Men jeg innser at det er lett for oss, som har barn som spiser det meste.

Og så er jeg enig med Mim at stemningen rundt bordet også er viktig. Vi dekker ordentlig, har lys på bordet i vinterhalvåret, tar oss tid til å sitte sammen og snakke sammen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 16:32   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror ikke det alltid er så enkelt at enten er barnet småspist og kresen, eller så spiser det alt/ det meste. Det er mange barn som liker ting hjemme, men ikke hos bestemor, for der får de noe annet. Eller som spiser grønnsakssuppe i barnehagen, men ikke hjemme. (Eller som går tre kilometer på tur med andre, men er foreldrene der er de slitne etter 500 meter.) At det finnes barn i begge ytterkanter er det ingen tvil om, men jeg tror også det er mange faktorer rundt som kan påvirke.

Noen spiser lite (både i mengde og variasjon) uansett. Men i ulike familier har man ulik praksis på hva som er greit å slippe å spise. Hva er å ikke like? Er det at man ikke får det ned og brekker seg, eller er det at man bare synes der er greit nok, men foretrekker noe annet?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 16:25   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, innlegget ditt og spesielt denne setningen nednefor forteller meg en hel del om hvordan du er skrudd sammen:

Jeg ser at antagelsene mine stemte veldig bra.

Hvilke antagelser, Skremmern? Du fremstår som en stor og skummel skremmer, men klarer ikke å svare på de spørsmålene jeg stilte over her. Du babler om hvordan jeg er skrudd sammen og om dine antagelser. Hva er feil med at mine barn spiser alt? Om jeg skulle gitt dem brødskive ved en protest på maten, ja da har jammen meg de også blitt småspiste på annen mat.

Gammel 01-11-08, 16:27   #5
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

For ordens skyld, så mente jeg bortskjemt i matveien over her, ikke generelt.

Gammel 01-11-08, 16:53   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Hvilke antagelser, Skremmern? Du fremstår som en stor og skummel skremmer, men klarer ikke å svare på de spørsmålene jeg stilte over her. Du babler om hvordan jeg er skrudd sammen og om dine antagelser. Hva er feil med at mine barn spiser alt? Om jeg skulle gitt dem brødskive ved en protest på maten, ja da har jammen meg de også blitt småspiste på annen mat.

...

Sist redigert av Skremmern : 11-11-08 kl 00:37.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 17:45   #7
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne for å få deg til å forstå, så du har helt rett i at jeg sliter med å komme med svar. Det blir som å fortelle om avansert hjertekirurgi til en som ikke har hatt en eneste time med anatomi engang. Jeg tror rett og slett at det er bortkastet å snakke med deg om dette.

Javel.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.