Sv: High School Muscial
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Dsjis, hva tror dere egentlig? At man håner ungene fordi de liker dritt? Det er snakk om å snakke med barna sine, fortelle om sine egne preferanser, få høre barnas preferanser. Felles interesse for musikk. Min eldste pjokk elsker Dum Dum Boys, men er ingen stor fan av Tom Waits, og har ingen problemer med å fortelle sin mor det. Derfor har jeg ingen samvittighetskvaler med å si at jeg ikke synes Karpe Diem er like bra som han synes, men det betyr ikke at jeg ikke kjøper skiva til ham av den grunn.
Toåringen vil helst bare høre på Duffy hele tiden, men jeg får neller av det i lengden, og sier lett i fra at vi må sette på noe som jeg også liker innimellom.
Hva er problemet, egentlig?
Jeg har ikke noe problem jeg, men jeg ønsker at han skal få like det han vil så lenge det ikke er skadelig for han. Ser ikke poenget med å diskutere smak og behag på sånne ting når man er i en morsrolle, iom at en på fem og en på tredve sjelden har lik smak, sånn jeg ser det. Føler min oppgave er mer å veilede enn å diskutere høyst subjektive ting.
Ellers så rullerer vi på spilletiden her også da. Skulle bare mangle det.
|