Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Nå nevnte ikke jeg veier altså 
Jeg er enig i at ikke alt politikere kommer med henger på greip, og at mange ev utspillene synes lite gjennomtenkt.
MEN hovedpoenget mitt var altså at folk har sympati med partier som sier de er villige til å gjøre noe med de sakene som DE brenner for og som de synes er uakseptable for et rikt land som Norge. Det betyr allikevel ikke at man i sum er mørkeblå og fremmedfiendtlig.
Sorry! Jeg hadde flere ting oppe, og blandet ditt svar med noe annet.
Som jeg har nevnt tidligere, hvis man ikke er skeptisk til innvanding, stemmer man ikke FrP. Man er ikke nødvendigvis fremmedfientlig, men FrPs innvandringspolitikk tiltrekker seg rasister som fluepapir, og når resten ikke er tilhengere av innvandring, blir det lett å beskrive disse som fremmedfientlige. Kanskje ikke presist, men i mine øyne er det ikke akkurat ufortjent. Det har også kommet en del uttalelser fra FrP-politikere som lukter rasisme lang vei, som ikke ledelsen i Frp tar avstand fra. Hvorfor gjør de ikke det? FrP flørter med rasisme, og nå og da trår de også over grensen. Dette henger ved alle som velger å stemme på dem, selv om begrunnelsen bare er flere sykehjemsplasser, bedre veier, lavere bensinpriser og strengere straffer.
|