Sv: Åndelighet og personlig erfaring
Pio, da får vi bare enes om å være uenige, rett og slett. Når jeg snakker om bevis mener jeg allmenngyldige bevis, ikke det å overbevise noen.
Det du sier om intuisjon, er jeg delvis enig i, men jeg tror ikke helt på samme måte som du mener. Jeg tror det å få bedre intuisjon kan læres, men jeg mener ikke på den måten at man kan spå, se inn i fremtiden, heale, snakke med de døde osv. Men man kan selvsagt bli bedre til å lese situasjoner, ansikter og reaksjoner som den man leser ikke er klar over at den "gir" fra seg. Jeg linker igjen til en god artikkel fra forskning.no som jeg har linket til mange ganger før i slike diskusjoner.
Jeg har for øvrig både fått satt opp et ordentlig horoskop (to ganger) og blitt utsatt for en healer tillegg til det jeg nevnte tidligere i tråden. Horoskopene var egentlig ganske generelle, selv om de ga inntrykk av å ikke være det - de "snille" tingene var slikt man gjerne vil kjenne seg igjen i, og de "slemme" var ikke av den arten at det ville være for vanskelig å innrømme. Healingen funket ikke på noe vis, jeg kjente nada, noe healeren mente var veldig ille.