Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp! "Timing" av bollebakst...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-08, 00:04   #8
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! "Timing" av bollebakst...

Jeg baker dagen før (eller flere dager før), fryser de også varmer jeg de forsiktig i ovnen rett før de skal serveres. Da blir de helt som nybakte. Men spørs om du orker å begynne med det nå så seint da..

Jeg synes du hever deigen lenge jeg. Jeg forhever 30-40 minutt også etterhever jeg 15-30 minutt alt ettersom. Jeg synes deigen hever en del fortere om jeg tar mindre mel i. Blir jo litt mer klissete da, men da bruker jeg bare litt mer mel når jeg triller ut bollene. Du får dessuten den bonusen at bollene da blir lette og luftige. Jeg pleier også å sette plata med de ferdige uttrillede bollene varmt (jeg setter oppå komfyren, men det er nå gitt at du ikke har innbygget komfyr da..).

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.