Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.
I barnehagen hos oss har det alltid vært mange barn innom i romjula. Jeg har aldri tenkt i de baner at det er dårlig gjort å sende dem dit, jeg? For oss, som ikke reiser noe sted i jula, kjeder ungene r*** av seg etter nesten en uke hjemme, så de vil jo gjerne en liten tur i barnehagen. Mannen min jobber normalt, og han har delvis hjemmekontor, så han vil helst ha oss ut av huset også.
Jeg synes for øvrig ikke det er noe veldig galt i å sende ungene noen timer i barnehagen hvis man selv skal på storhandling, mange kjøreturer, frisøren, fysioterapeuten, legen eller andre ting ungene synes er uuuurkjedelig heller. De har det jo mye bedre i barnehagen der de kan ha det gøy?
Men om det alltid er mange barn så er det jo greit. Da må jo barnehagen ha åpent. Og da vet de jo dette på forhånd. Jeg synes ikke vi som jobber i barnehagen har noe med hvorfor barna har behov for å være der, men vi har noe med at de "holder" det som blir sagt. Dette har med disponering av personal å gjøre, uttak av ferie og også økonomiske grunner.