Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-07, 10:51   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Men trenger det å oppstå skulderdystoci for at det skal være vanskelig å forløse et stort barn? Det holder vel at bekkenet ikke er stort nok? Og de måler jo ikke bekkenet på de som skal føde store barn. Og så synes jeg det er merkelig at de for all del ikke skal sette i gang fødsler ved termin når de vet at barnet er stort, men la mor gå mange dager over.

i bekkenet er det et punkt som heter spina, som er det minste diameteren. Dersom hodet kommer ned i bekkenet og passerer dette stedet regner vi med at bekkenet er stort nok til fødsel. Det som skjer med store barn er at skuldrene deres gjerne er mye større enn normalen, og derfor blir forløsningen rundt skuldrene verre. Bekkenet har ulike mål og barnet dreier minste motstands veg ned i bekkenet slik at skuldrene kommer i de største diameterene. Normalt vil ikke barnet komme ned og passere spina ved ett lite bekken. Men klart, ved normalt barn og knapt bekken kan en og få skulderdystci.

Min erfaring fra sykehuset jeg jobber ved er at man tar inn de med forventet stort barn og setter i gang fødsel ved termindato, så hvorfor det ikke gjøres der du tenker på vet jeg ikke....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.