Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Karens of the world - si fra!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-24, 13:19   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karens of the world - si fra!

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Siden denne blant annet er myntet på meg så vil jeg påpeke at jeg ikke liker folk som sier ifra støtt og stadig, Karen eller ikke. Så joda, jeg har lest HI og mener at selv om man alltid er høflig og bla bla, er det en uting.

Ja, det må du jo gjerne mene, det blir noe annet. Men ikke si at Pøblis med sitt innlegg oppfordrer til sniping og nagging, når det hun sier faktisk er det motsatte. Innlegget handler om å si fra på en ordentlig måte (uavhengig av hva man måtte legge i ordet "Karen"). Men man trenger ikke like at folk sier ifra, heller ikke på en ordentlig måte. Der er vi forskjellige.

Jeg er litt begge deler, som sagt. På mange områder kunne folk med fordel bli flinkere til å si fra. Men samtidig kan folk også bli litt rausere og mer tålmodige, og flinkere til å tåle litt mer fra sine omgivelser. Man trenger ikke korrigere folk på hver minste bagatell, det blir bare plagsomt (og det er det nok heller ingen som har ment). Men der er vi nok også litt farget av erfaringer og personer vi omgir oss med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.