Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Fotball-VM i Qatar :sukk:

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-22, 10:52   #26
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Jeg kjenner mange som ikke ser på. Det er gjerne folk som (i likhet med meg) er bare middels interessert til vanlig, og som vanligvis mobiliserer interesse når det skjer noe ekstra, som når det er VM, som bare blir dratt med av engasjementet og "er med på festen" (slik som jeg også følger med litt mot slutten av mesterskapene i håndball, uten å følge med ellers, eller ser ski når det er store mesterskap men ikke gidder å se et vanlig WC-renn). Mange av disse lar være å se nå, fordi de bare har mistet helt lysten og interessen på grunn av alt det negative og kritikkverdige rundt. Det er rett og slett ikke gøy lenger, og da er det ingen vits. På samme måte som jeg ikke lenger greier å engasjere meg i Tour de France etter alle dopingsakene. Ikke fordi jeg aktivt boikotter, men fordi jeg har mistet interessen og ikke synes det er gøy lenger. Dette tror jeg gjelder de aller fleste jeg kjenner.

Jeg kjenner også en del som er liksomboikottere, som uansett ikke ville sett på, men som nå roper veldig høyt om at de boikotter, og at alle andre burde gjøre det og de som ikke gjør det er hensynsløse drittsekker, og generelt snakker veldig ned alle som ser fotball og idrett generelt (og som vanligvis ikke liker idrett). De er nesten mer opptatt av å rakke ned på andre enn av saken. Også kjenner jeg en del genuint fotballinteresserte, som ser utvalgte kamper, og som ellers er veldig engasjert i alle problemstillingene rundt, leser alt om VM, om konfliktene, diskusjonene, organiseringen, bakgrunnen som kan mye og har mange meninger om det som skjer, og diskuterer masse. Også kjenner jeg også noen veldig få som faktisk har tatt et valg om å boikotte, som også er genuint fotballinteresserte, og ellers helt klart ville ha sett. Som min kollega som er aktivt medlem i supporterklubben til RBK, der supporterklubben har aksjonert med banner og protester på kamper, og tatt et felles standpunkt om å boikotte, og hen forholder seg fullt og fast til det (til og med uten å rakke ned på dem som velger annerledes). Så er det vel noen ytterst få jeg kjenner som bare er bevisstløse og ukritiske, som ser på uten å reflektere noe særlig over det, men det blir færre og færre for det har blitt nærmest umulig å være likegyldig.

De fleste jeg kjenner som er interessert i fotball er også veldig opptatt av alt det som skjer utenom, og både vet, snakker om og tenker mye på det, er svært kritiske til FIFAS håndtering av situasjonen, og heier på Klaveness og andre som sier fra.

Sist redigert av My : 22-11-22 kl 11:07.
My er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.