Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-22, 21:13   #11
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Komfort og late Meisje sitter og regner på om hva break even prisen er på å kjøpe ny tørketrommel. Vår tørketrommel er passert 15 år og bruker mye strøm.

Sett at vi kan spare 2 kWh per tørk. Årsforbruket som oppgies er 100 tørkesykler. Det tilsvarer 2 per uke. Nå som jeg bare vasker i helgen har jeg denne helgen kjørt 6 tørkesykler og 10 vaskesykler. Hvis jeg legger til grunn 6x50x2kwh= 600 kWh spart per år. Ved en snitt pris 5 kr/kWh er potensiell besparing 3000 kr, det gir tilbakebetalingstid på 3-4 år( ser at maskinene typisk koster 10-12k). Skulle snittprisen bli høyere, dvs 10 kr kWh så kan tilbakebetalingenstiden bli 2 år.

Uten tvil billigere å ordne tørkesnorer. Men å henge opp tar mye tid, spesieltforundertøy og sokker.

Sist redigert av meisje : 18-09-22 kl 21:27.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.