Sv: Gruffetråden #11
Streik: Berører ikke oss, men , vel, det blir min svoger og svigerinne da, mannens to yngste søsken går på ungdomsskolen i 8. og 10. og har ikke vært på skolen på lenge. På pøk sagt da vi snakket med svigerfar tidliger i uka at de får sendes på høstferieskole hos sin søster, som er lærer i 8. klasse et annet sted i landet. (Neida, skl ikke bedrive streikebryteri, men det er klart at det bir etterhvert hull i pensum som er større enn hva foreldre føler de klarer dekke opp, så det blir TAVELT på skolen når de må ta igjen alt dette)
Mitt pesonlig gruff: Ja, jeg og mannen sendte mail ti lde to kontaktlærerene i går kveld, og fikk i dag tidlig svar om at de hadde tatt det opp led ledelsen, skulle ta en prat med guttungen i førte time og ta det opp på generelt grunnlag uten å nevne navn i oppstarttimen (De har et kvarter før første time til felles info mm hver dag) for de har merket en tendens i klassen generelt til at enkelte er fysiske mot hverandre.
Det er jo "selvsagt" eleven som i fjor ble utvist fra skolen i tre dager for å ha truet en medlev på skolen med kniv, som nå altså har truet mi sønn med å drepe ham etter skoletid dersom han sier fra om at han ikke liker daglige kverlertak og trusler... Jadda