Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-22, 18:44   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg har faktisk ofte fundert på hva man legger i å feire. Hvis jeg skulle laget en tegning om å feire, ville den inneholdt masse mennesker, glade ansikter, god stemning, flagg, stettglass og ballonger. Og kake.

Når jeg hører folk snakke om å feire noe, får jeg ofte slike assosiasjoner, og det hender jeg blir litt misunnelig. Men når jeg blir invitert, så er det ofte noe helt annet de legger i ordet feiring. Det minner mer om et helt vanlig besøk med kake og gaver. Og det er også sånn vi «feirer» i min familie, iallfall bursdager. Jeg har et mentalt bilde av muntre og glade mennesker, men min og mannens slekt er ikke den kjempesprudlende typen. Vennene våre er festligere, men vi pleier ikke invitere dem i bursdager.

Og så er det det med å feire bryllupsdager og andre lignende ting. Vi går kanskje ut og spiser, og det er kanskje en liten gave eller to. Men vi går ofte ut og spiser, så hva er egentlig forskjellen på en feiring og «bare» et restaurantbesøk eller et besøk hjemme?

Er det sånn at man i gamle dager kun hadde kaker til spesielle anledninger og at det derfor ble mer fest over det når det var bursdag? At det ble noe helt spesielt og utenom det vanlige, og at det derfor ble mer feiring over det? Er vi nå blitt så blaserte at det skal mer til for å gjøre noe spesielt? Og dermed få feire-følelsen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.