Gåen pumpe på en 12 år gammel vaskemaskin...
Det kan det se ut som om vi har fått ei god uke før jul.
Skal vi forsøke å få en tekniker til å fikse den?
Skal vi bare kjøpe en ny?
Ja, si det
Mannen gjør et siste forsøk nå på om det lar seg fikse av oss, men det tviler vi på. Han har tømt ut manuelt gasnke mange liter vann de siste dagene, og spørr meg når han sitter der, når kjøpte vi den? Jeg sjekker (For dette vet jeg at jeg dengang blogget, det tok tross alt ganske mange telefoner å få den i hus, for butikken lovde kjøre den ut men glemte det og solgte den en gang til, like godt... )
Joa, det var i slutten av oktober 2009
Vi har fått fikset noe på motoren en gang for noen år siden, om ikke to ganger i løpet av dens levetid, o jeg er i utgangspunktet tilhenger av å fikse ting som virker altså. Og den VIRKER jo litt. Den tar inn vann. Den vasker og skyller. Den bare... kan ikke pumpe UT vann. Det lar seg kanskje fikse det?
Men 1) lar det seg fikse før jul? Jeg er ikke akkurat i mål med klesvasken til jul enda. Og i dusjen står en balje med det meste av guttungens mørke bukser og gensere, som altså var den vasken som sto på da det skar seg. (Ironisk nok, da vi fikk denne i hus hadde det altså skåret seg helt med den forrige, en lørdagskveld, midt i bleievasken til den guttungen, dengang en ettåring. )
og 2) er det lenge før noe ANNET skjærer seg på den? den er 12 år, så det er ikke akkurat en helt ny maskin vi har, den har kjørt seg godt på disse 12 årene, først var vi tre så ble vi fire, nå er vi fem.
Jeg vet ikke helt hva jeg vil med tråden, bare få ut litt frustrasjon kanskje? Jeg er stressa på jobb, jeg er stressa privat, jeg har liksom ikke tid til å ikke ha vaskemaskin!