Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Jeg er nok ikke i nærheten av å ha utstyret du regererer til her, kamp, men jeg kan gi det en sjanse. Hvordan er de når de tines? Det er hverdagslunsjer jeg sliter mest med. Må de bakes ut for hånd, med olje? (Det er en av grunnene til at jeg hater å bake, nemlig).
Jeg har spist tortillaene, frukt, men de er ikke sunne nok til å bruke daglig.
Tar de opp frosne kvelden før, legger de i kjøleskapet så er de tint til lunsj. Ikke spesielt tørre.
Jeg måler temp til 37 men kan fint være opp mot 40g c også. Jeg syns deigen er for tung å røre sammen med for hånd men jeg har også laget eltefrie brød i jerngryte (disse holdt i 2-3 dager før de ble tørre). Brukte da også schar melet. Schar er fantastisk å jobbe med kontra tullet med semper, Toro osv.. men det ble ikke til at jeg tok eltefritt brød inn i utsalget mitt da jeg ikke hadde nok jerngryte (pleide bake 12 brød om gangen).
Jeg ruller ut i bittelitt olje fremfor mel fordi de blir saftigere da. Men det er ikke mye. Bare sånn at ikke benkeplaten er tørr.