Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Er det greit å trene på gravlunden?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Er det greit å løpe på gravlunden?
Selvsagt 6 3,95%
Nei! 93 61,18%
Det kommer an på type løping 14 9,21%
Det kommer an på type gravlund 25 16,45%
Vet ikke/aldri tenkt over 12 7,89%
Brokkoli 2 1,32%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-19, 13:53   #21
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nå er jo ikke det med løping og sykling på gravlunder bare en uskreven regel. Flere steder er det jo skrevet ned regler.

Tror kanskje ikke du leste innlegget mitt ordentlig. Jeg trodde det var en uskreven regel, på lik linje med de andre jeg nevner, som Poly spinner videre på, som en begrunnelse for hvorfor jeg ikke har løpt på gravplasser. Jeg lot det være, til tross for at jeg ikke var klar over at det var offisielle regler ang dette. Jeg presiserer til og med i innlegget at det viser seg å også være en skrevet regel:

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Når det er sagt så har jeg heller aldri kommet på å løpe gjennom gravlunder, fordi jeg er oppdratt til at det er noe man ikke gjør, og har bare sett på det som en uskrevet (men tydeligvis også skrevet) regel, blant mange andre regler om skikk og bruk jeg ikke nødvendigvis forstår meg på, men like fullt finner meg i. Som at menn må ta av seg på hodet når de går inn i en kirke, mens kvinner ikke trenger å gjøre det.

Som du bør ha oppfattet nå så er det ingen som lenger tviler på at det er en regel, eller som nekter å forholde seg til det (bortsett fra kanskje CD ). Det er følelsen av å oppleve joggingen som ubehagelig det er vanskelig å sette seg inn i. Men så lenge det er mange gjør det skjønner jeg jo at det er behov for regler rundt det, men jeg synes likevel det er vanskelig, for min egen del, å sette meg inn i hvordan det oppleves.

Sist redigert av My : 26-11-19 kl 14:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.