Sv: Er det greit å trene på gravlunden?
Forøvrig har jeg lært mye i denne tråden, både om forskrifter og om hvilke følelser folk har rundt dette. Det var også hensikten, og takk for at dere svarte. Setter pris på det.
Resultatet overrasket meg, som sagt, men det betyr jo desto mer læring. Jeg tror ingen mennesker ønsker å støte andre, men man har nok ulik terskel for hva man oppfatter som støtende.
Noen av svarene, blant annet hun som beskrev hvor viktig det var for henne med ro når hun besøker morens grav, fikk meg til å forstå på en annen måte. Det var lett å sette meg inn i hennes sted. Takk for at du delte, Robyn!
Noen få svar synes jeg var korte og virket tildels krasse, men det er selvsagt ikke noe krav om utfyllende svar her. Men det virket for meg som noen (få) tolket spørreundersøkelsen min i retning «jeg vil absolutt jogge på kirkegården og fatter ikke at andre ikke liker dette» og spurte om det virkelig var et problem å la være. Deler av det svaret oppfattet jeg spydig, og jeg tenker at dette ikke var i nærheten av det jeg spurte om. Jeg tenker her at jeg ble misforstått, men det er også mulig jeg er nærtakende i dag.
Det koster meg ikke en kalori ( ) å la være å jogge på gravlunden. Jeg trenger så absolutt ikke gjøre det, derav oppstod også denne undersøkelsen. Som pårørende selv vil jeg nok likevel fortsatt synes at det bare er hyggelig og ikke minst fredelig med rolige aktiviteter, og for meg inkluderer dette turgåing, rolig jogging, hundelufting, prating og kanskje også (normal) sykling. Og spesielt når det foregår på brede veier et stykke fra gravene. For meg harmonerer dette med ro og ettertanke. Men jeg har selvsagt også en grense for hva jeg ville likt.
Takk for alle svar, og kanskje spesielt til de som fikk meg til å tenke annerledes på ting.
Mannen min er forresten enig med dere, og han er også en løper. 
|