Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skikk og bruk på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-19, 10:20   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det som kanskje er mest interessant her er hvor mye ekstra er det greit at folk som er høyere/bredere/har medisinske utfordringer betaler ekstra for å fly?
Hvor går smerteterskelen? 10% 20% 50% 100%

Jeg googlet litt i går og ser at det er litt ulik praksis fra de flyselskapene som krever ekstra betaling, men for de fleste er det billettprisen minus alle avgifter. I praksis vil det si ca 50-75% vil jeg tro, avhengig av hvor dyr billetten er i utgangspunktet.

Jeg er usikker på om jeg syns det skal være ekstrabetaling i de tilfellene ekstra sete trengs. Flyselskapene definerer det som et behov om armlenene ikke går ned og man ikke får på beltet med forlenger. Jeg tror ikke det er et veldig omfattende problem, ergo taper ikke flyselskapet særlig med penger ved å gi bort dette setet altså. Samtidig må folk som er lange betale ekstra, men der er det ofte ikke fullt så mye som 50-75% (men igjen, avhengig av billettprisen). Så man kunne selvsagt ha større seter som var up for grabs for en liten ekstraavgift, men da er ikke de avholdt til store, de må være raske som alle andre og bestille dem og betale. Er de fulle av tynne mennesker som ønsker større plass (slik plassene med ekstra benplass kan være opptatt av korte mennesker som liker å strekke på seg), så må man betale for ekstra sete. Man man har jo allerede litt bredere seter i økomomi pluss.

Norwegian sier at de ikke har noen fast ordning, og heller fikser det der og da. Problemet er nok at veldig mange skviste ikke sier i fra. For på et fullt fly kan det bety at man enten må gå av selv, eller den store må gå av. Og det er en situasjon de færreste ønsker å stå i.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Å eie et problem betyr ikke at du er skyld i det. Men om Pål slår Guri er og blir det Guris problem. Hun eier det, selv om Pål er drittsekken.

Greia er Floksa, at dette er et bedre (og ikke minst; hyggeligere) argument når man bruker det selv som en måte å endre noe på (gå fra Pål). Du bruker det som ansvarsfraskrivelse (Pål sier: "jeg banker deg, det er ditt problem, ikke mitt") .

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.