Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

- Demp ammepresset

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-07, 13:29   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er forholdsvis lite opptatt av å klage og syte.
Det er ikke noe motsetning mellom å være uendelig takknemlig for å bo i et land med et godt helsevesen og å samtidig kunne gi uttrykk for mangler ved det samme helsevesenet.

Det er lite i livet som er svart/hvitt.

Jeg tror ikke mødre som ikke kan amme har så onde hensikter som du har valgt å fremstille det som, Skremmern.
Jeg tror vel igrunnen de har et ønske om å selv bli møtt med respekt og forståelse samt kyndig veiledning.
Ønsket om å "trashe" de ammende mødrene og å "får de ned på jorda" er vel mindre viktig, vil jeg tro.

Jeg foretrekker at jordmødre er både personlige og utstyrt med hver sin personlighet.
Ikke skal de behøve å "dille" med meg heller.
Men et anstendig nivå høflighet og en gjennomsnittlig posjon empati er et must. Også skal de selvfølgelig ikke ta seg den friheten å dishe ut ekstremt sprikende informasjon - uavhengig av individuell personlighet.

Det er slik jeg oppfatter deg, Zoë. Du fremstiller et helsevesen jeg ikke er kjent med, og som meg, baserer du det på egne (samt et par venners) erfaringer. Du misforstår kraftig hvis du leser ut av mitt innlegg at enkelte mødre har onde hensikter. Jeg beskriver derimot tingenes tilstand, "vanlig" oppførsel og litt jantelov. Fordi enkelte ikke får til å amme, og som resultat har lange tær og alle piggene ute, skal vi andre slutte å mase om mjølk. Hvis noen trekker frem alt det positive ved å amme, er det alltid noen (med dårlige erfaringer) som prøver å trekke ammingen ned i søla. "Åja, så fordi min gutt ikke fikk mm, så blir han dum som voksen, lissom?!" Det var noen som kalte det ammehysteri, og det provoserer meg kraftig. Selvfølgelig oppfatter jeg det som at noen prøver å sette en demper for alt det gode ammingen fører med seg.

Og Zoë, til opplysning, det at enkelte har dårlige erfaringer med enkelte jordmødre, betyr ikke at det er feil og mangler ved det norske helsevesen. Det at enkelte jordmødre ikke vet å forholde seg til andre mennesker får stå for deres egen regning. Manglende sykehjemsplasser og sykehussenger er eksempler på feil og mangler ved det norske helsevesen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.