Sv: Et glass vin på sommeravslutning
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Jeg mener ikke at det er foreldrene som står for underholdningen, nei. Men jeg mener at hele konseptet "klasseavslutning" ikke hadde fantes om det ikke hadde vært for ungene (dere skjønner hva jeg mener, vi trenger ikke lage en stor filosofisk diskusjon ut av "men ungene hadde jo ikke fantes uten foreldrene, da!"), og at det derfor er et arrangement med fokus på barna. Man er der på grunn av barna sine. Man er der kanskje OGSÅ for å sosialisere med andre foreldre, men man hadde ikke vært der om man ikke hadde et barn i den klassen.
Enig. Selv om jeg snakker mest med de andre foreldrene, er vi jo samlet pga. barna. Grunnen til at vi sosialiserer er barna. Og det betyr for meg at alkohol ikke passer inn. Hvis det er aksept for alkohol i slike sammenhenger, vil barn med foreldre med rusproblemer fort oppleve at noe av moro forsvinner fordi man går og er redd for at den voksne skal drikke for mye. Det fremmer ikke samhold og godt klassemiljø, som vel er grunnen til et slikt arrangement.