Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Paris - hva skjer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-15, 17:51   #11
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paris - hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg må bare kommentere dette, siden du ikke er en av dem jeg er mest irritert på nå...

Hvorfor gjør du deg så dum? Hvorfor later du som om du ikke forstår hva både Mildrid, jeg og flere prøver å si? Det er godt mulig du har valgt å gå med hijab selv (du har giftet deg med en muslimsk mann, har du ikke?) fordi du er stolt av være muslim, som en kjærlighetserklæring til mannen og hans familie, for at dere skal ha noe felles, (på mange måter det samme som norske kvinner som tar mannens etternavn) og det er greit. I denne diskusjonen er det, slik jeg ser det, uinteressant at det kommer en kvinnelig muslim inn og sier at hun har valgt å gå med hijab selv.
Jeg, og sikkert flere med meg, ønsker å vite hva du mener om egen inngang i festlokalet til kvinner under id-bønnen? Hva din mann mener om dette? Ville du valgt å gå inn en egen inngang i Grieghallen, Nabbe, eller ville du helst gått inn den vanlige inngangen? Jeg ønsker å vite hva du mener om at småjenter får en hijab på hodet før de har sjanse til å bestemme noe som helst selv. Jeg ønsker å vite om du synes det er greit at muslimske jenter ikke kan ha gymnastikk med gutter?
Det er uinteressant å vite om du tar avstand fra terroren i Paris, (selvsagt gjør du det, de fleste oppegående mennesker, muslim eller ikke, gjør det,) eller om du har valgt ditt eget hodeplagg, jeg ønsker å vite dine tanker rundt de utrolig mange tingene som jeg ikke kan skjønne annet enn må få deg, som muslimsk kvinne til å følge deg mindreverdig, enten du nå bor i Norge eller i Irak.

Jeg går gjerne inn min egen inngang, siden det nå er to inganger, og jeg skal opp trappen nærmest den inngangen alikevel, til kvinnenes bønneområde, siden mennenes bønneområde ligger opp den andre trappen, og det var en skjerm imellom som gjorde at man ikke kom igjennom.

(jeg er en av de som alltid kommer tidlig og rigger til etc siden jeg er leder for kvinnestyret, så jeg gikk gjennom herreområdet flere ganger, snakket med imamene, og gikk til og med ut kvinneinngangen sammen med den ene imamen da jeg skulle gå, så høytidelig tok folk det...)

Min hijab er om man kan kalle det det, en kjærlighetserklæring til Gud, og kun det. Hijab handler for meg, om mitt forhold til Gud, og ikke stort mye annet enn det. Min muslimskfødte eksmann ville ikke at jeg skulle bruke det, og jeg brukte det på trass og ikke på grunn av han, de syv årene vi var gift. Jeg brukte det ikke da vi giftet oss ett par år etter at jeg ble muslim, men begynte etter ett års tid. Min nåværende ektemann hadde nok muligens ikke likt det om jeg sluttet med hijab, men han aksepterte at jeg sluttet med niqab en gang i verden, så jeg tror nok at han hadde vært ok med det også. Familien hans hadde vel ropt Halleluja av glede og løftet hendene og takket Jesus om jeg slutta med hijab, de er Jehovas Vitner.

Ellers har jeg ikke så mye formeninger om ting og tang egentlig, jeg synes det må være opp til hver enkelt familie å gjøre som de vil. Mine jenter og min sønn, har blandet gym og svømming, men kler seg deretter, sønnen min svømmer med shorts som dekker til og med knærne feks.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.