Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?
Ja. for jeg har ikke badet en eneste gang. Ikke ungene heller, utenom vannspreder i hagen. Jeg har ikke brukt regntøy så mye, bare jakka i så fall, men det er fordi jeg ikke har oppholdt meg ute. særlig yngstejenta som er mest friskus i familien er sendt ut i full regndress ved noen anledninger i sommer ja. Vi har grillet en del, tidvis i lett regn, men spist ute hva... tre ganger?
Vi har altså ikke oppsøkt varme i "syden", så det er norgesværet vi har hatt. Og det har jo beviselig vært kaldere enn normalt selv om resten av verden er varmere enn normalt denne sommeren.
Så ja, været er jeg ikke helt happy med. ripsene i hagen er ikke modne nok til gele enda. Langt fra saft og annen morro. Tomaplantene er ikke i nærheten av at jeg kan høste tomater (dog delvis pga at de ikke ble pottet om tidsnok så de utviklet seg for sent fordi den gravid-trøtte ikke orket ta tak i slikt på kvelden og tenkte "i morgen" et par uker lenger enn ideelt)
Været denne sommeren har vært kaldere enn ønskelig. Rett og slett. Jeg forventer ikke en sånn sommer som i fjor hvert år, men dette var kaldt.