Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-15, 14:32   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Egentlig er det mange saker jeg ser der redaksjonene burde gjort vurderinger med hvor viktig saken egentlig er og hvilke konsekvenser det er for de(m) som presenteres i saken. Ting blir liggende på nett og man burde ha gangsyn nok til å forstå at dette vil kunne framstå som bare fjollete. Saken kan være alvorlig nok for de som er i saken, men redaksjonene burde gjort vurdering om ikke det er en framstilling med navn og bilde som får uheldige konsekvenser.

Det er mange som strengt tatt ikke vet konsekvensen av det å stå fram i media med en del saker. Ting blir liggende på nett. Det kan være unge folk som senere vil kunne bli konfrontert med det. Og det blir fillesaker, som man kanskje like gjerne kunne vært foruten - i hvert fall uten at sakene trengte å bli "personifisert".

Det som videre irriterer meg er når barn blir dratt inn i saker - og navngitt og med bilde - pga. foreldrene ikke vet sitt eget beste. Og redaksjonene kjører sakene.

VVP pk. 3.9 er ganske klar egentlig. Men såklart, man ser i utgangspunktet ikke på det som alvorlige saker. Men konsekvensene i henhold til mobbing, framtidige arbeidsgivere osv. når det ligger saker på nett der man framstår som "ikke akkurat smart"....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.