Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?
Når du sier det, HV, så har jeg også lest på FB at noen har meldt seg på sukkerfri måned der.
Her gikk det som en farse med godterfrtt år hvor særlig en i klassen til eldstemann skulle få ganske mye penger for å ikke spise noe godis. Men så fikk hun lov til å spise diverse utenom allikevel, så det virket litt rart. Dessuten var hun så ofte på kafeèn og fikk vel sitt gjennom kakao med krem og muffins/kanelbolle så det ble vel bare litt rart synes jeg.
Vi har det mye som hos Lisa, eldstemann har begynt på Uskolen og det er flere butikker i området hvor de går i storefri og kjøper godis.
Vi snakker mye om dette med E-stoffer og å spise godis/brus i uka.
Den ene butikken solgte en type grønn drikk som kun kostet kr. 10,- og en gang hadde gutta gått sammen og kjøp en hel kasse!! Husker ikke nå, men vi ble ganske sinte og forklarte at det var en grunn til at den kostet så lite og at den var full av E-stoffer. Han sier at han ikke har kjøpt den noe mer da..
Men jeg tror det stopper seg litt selv etterhvert som de blir eldre. Min eldste trener ganske mye og da er igrunn bortkastet å hive innpå med godis. Det er flere og flere av gutta som har fokus på sunn mat og min gutt har begynt å si nei til brus og drikker heller vann. Han har tom snakket om å spise litt salat. 
Sist redigert av GinaK : 03-01-15 kl 18:06.
|