Sv: Gir du barna dine frukt?
Opprinnelig lagt inn av ingling, her.
Det er jo nettopp derfor vi begrenser akkurat i den perioden, som skrevet før. Og derfor jeg er glad for at de spiser brød/korn whatever før frukten i barnehagen.
Jeg tenker at uansett hva man setter frem, men som er noe barnet liker, vil barnet helle det i seg til det er tomt (litt som hunden, egentlig) og poenget er vel at barnet skal spise det man har satt av tid til og kokt sammen til et måltid som hele familien kan nyte sammen. Så det går på å være sammen og atmosfære, også. Så jeg er litt der, jeg også, at jeg ville ikke gitt barnet en hel eplepose rett før middag, men da ikke fordi ungen blir sulten igjen etter kort tid, men fordi det ikke vil sitte i ro og spise middag sammen med oss. Jeg får ikke mine til å spise noen grønnsaker utenom gulrot. Jeg har prøvd å mose og "lure" det i på forskjellige måter, men nei, det funker ikke. Så jeg er ikke spesielt tilbakeholden på frukt, da jeg mener det er bedre for dem enn brødmaten eller middagen. Men klart, de kan ikke leve på bare frukt, og det gjør de jo ikke heller. Storesøs spiser ikke poteter eller grønnsaker, så når vi har fisk spiser hun en halv filet, kanskje, og da er det bedre at hun sper på med litt frukt enn brød, synes jeg.
|