Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier
Jeg kikket også på den artikkelen, og den handler jo om tenåringer. Jeg er ganske sikker på at tenåringer bruker Facebook på en annen måte enn oss i foreldregenerasjonen - jeg har lest og hørt en del om hvordan ungdom bruker FB (og andre sosiale medier), og det ligner ikke helt på det jeg og min omgangskrets gjør.
"Hva folk poster på FB" er jo helt umulig å si noe generelt om, ettersom det avhenger av hvilke FB-venner man har! Jeg er ikke på et sted i livet eller psyken min der det plager meg særlig hva andre poster, eller hvor mange likes jeg får på det jeg poster selv, men det betyr jo ikke at presset eller problemet ikke kan være helt reelt for mange andre.
Jeg har egentlig tenkt mange ganger at det er overdrevet, det problemet med at folk er så innmari perfekte på Facebook. (Eller i alle fall at i den grad det er et problem, så er det leseren og ikke posteren som har et problem.) Men slik "kampanjen" i artikkelen var lagt frem, virker det som et veldig sunt forsøk fra tenåringer på å snu måten de selv bruker mediet på, og på å gi seg selv større spillerom. Det synes jeg er fint.