Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-13, 22:12   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

En lærer har fri de fleste dagene elevene har fri. Folk flest har fem uker ferie. Og ikke nødvendigvis anledning til å ta alle de fem ukene i skoleferien. For landet stenger ikke ned ni uker om sommeren, høst-, jule, -vinter og -påskeferie. Det handler ikke ene og alene om å ha billig ferie, men også om å ha ferie sammen som familie.

Jeg er virkelig ikke tilhenger av at skolen skal ha frivillig oppmøte, eller at hvem som helst kan ta ferie når som helst. Men at det må hensyntas at vi nå har et samfunn hvor stort sett både mor og far jobber, og ikke minst hvor 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse og man ikke lengre nødvendigvis er to som deler byrden, det synes jeg viktig. Og mine unge rer heldigvis så store at jeg ikke trenger å bekymre meg for stengt Sfo i hele juli. Men jeg ser jo at det kan bli et problem for noen. Jeg forstår argumentet om at unger skal ha fri noen uker sammenhengende hver sommer, men det kunne man fint løst uten å stenge Sfo helt i fire uker hver sommer. Valgfrihet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.