Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
"Disse menneskene" var ikke stygt ment, men jeg burde kanskje heller kalt dem sosialklienter eller "mennesker utenfor arbeidslivet", jeg ser jo det.
Jeg hadde hovedsaklig inntrykk av det ble reagert på at du trodde det var en ensartet gruppe. Jeg tror ikke det er det. Eller hvem vet? Jeg er enda i stuss hvem det egentlig er snakk om. Hvis det er de som får det rene nødstøtten så ser i alle fall jeg for meg alkoholikere, narkomane etc Dette er typisk folk som faller utenfor andre typer støtteordninger. Syke folk er sykemeldt eller har uføretrygd. Arbeidsledige har arbeidsledighetstrygd (og de må ta jobber + kurs + diverse for å opprette støtten. Jeg fikk ikke motorsagkurset mitt den gangen jeg var arbeidsledig, ble tipset om å jobbe på sykehjem. Veilederen der mente tydligvis det samme som mange andre her i tråden. Er det noen som er interessert i motorsager, så egner de seg nok fortreffelig til å jobbe på sykehjem. Sjebnens ironi gjorde faktisk at jeg fikk praksisplass på et sykehjem også - sammen med en tidligere narkoman. Aj, aj! Der var det liv det kan jeg love dere!)