Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-12, 22:24   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Sånn at folk ikke skal bekymre seg unødig for syke små barn: Ventoline til små barn er aldeles gratis. Det får være måte på Piken med fyrstikkene-historier, altså. Man må faktisk IKKE la astmatiske barn dø av pustebesvær eller pante flasker for å få livsviktige medisiner i dette landet.

Velferdsstaten

Tja. Jeg betaler rundt 200,- per pakke med sovemedisiner (melatonin av noe slag) som varer i 21 dager for lillegutt, på hvit resept. Det er enten det eller så sover han ikke noe særlig. Jeg vet ikke helt om jeg vil kalle det gratis. Men så er det kanskje ikke aldeles livsviktig heller.

Jeg betaler vel oppunder 10,- per dosepose med en medisin han iflg indremedisineren på sykehuset MÅ ha daglig for å unngå kraftig forstoppelse, vanligvis 2 - ofte 4 - noen ganger 6 av daglig. Han har visstnok ikke riktig diagnose til å få den på blå resept. (og uten blåresept må man kjøpe småpakningene istedetfor de billigere 100pk-eskene som blåresepten går til). Det er ikke gratis det heller. Nå dør vel ingen av forstoppelse kanskje sånn umiddelbart, men veldig behagelig eller heldig er det ikke.

Til sammen utgjør det jo fort minst 20,- daglig, opptil 60-70,- daglig, bare for de to medisinene.

Velferdsstaten har vært grei med oss altså, så jeg klager ikke. Men medisiner er ikke alltid gratis til barn, selv om de er viktige.

Sist redigert av m^2 : 14-12-12 kl 22:41.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.