Sv: Takk for meg
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Det er jeg faktisk ikke enig med deg i, Toffen. Innimellom er det faktisk nødvendig at folk får snakket seg tomme. Og det behovet skal også respekteres. Selv om du ikke opplever at det å snakke om denne saken gir deg noe, så betyr ikke det det samme som at det ikke kommer noe konstruktivt ut av det å uttrykke følelser og frustrasjoner. Spesielt ikke hvis folk tør å være frittalende i svarene sine.
Jeg skjønner at mye av det som lå til grunn for denne konflikten har vært vanskelig å snakke om både i lukket og åpent forum, fordi ikke alle de som har vært direkte eller inndirekte berørt har villet lufte skittentøyet åpent. Det er den premissen man har hatt å forholde seg til i denne saken. Men det er ikke det samme som at det ikke er kontruktivt å uttrykke frustrasjon over at en person man liker er blitt utestengt. Kanskje det nettopp er nødvendig å få lov til å lufte denne frustrasjonen for å om ikke akseptere at situasjonen er blitt som den er blitt, men i det minste klare å innstille seg på det.
Ja, noen vil oppleve dette som tværing. Mens andre igjen fortsatt trenger å snakke om det.
Det skjønner jeg. Men det bør også vurderes det at ledelsen er så på kanten slitne nå og ber for vår skyld at folk gir litt slækk.