|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#26 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etterlysning: Juleglede savnes
Det med stress er det jo endel som har svart på, bla. det å senke skuldrene, ikke bake alt som kan bakes, handle inn gavene tidligere og ha mer kontroll på hva folk ønsker seg og trenger, passe på å holde det noenlunde ryddig i huset så man slipper å ta skippertak, planlegge menyer osv. Jeg har som sagt julaften ganske ofte her hjemme, men er blitt flink til å planlegge og merker ikke så mye stress lenger. Materialismen er drøy ja, der har jeg ikke så mange andre tips enn å prøve å gjøre sitt beste for å ikke "skjemme bort" ungene så voldsomt, men det er jammen ikke lett i dagens samfunn heller, alltid. Jeg prøver å ikke la det overskygge julegleden da, våre unger er alltid takknemlige uansett hva de får, og vi passer på at julen skal være masse kos og ikke bare få-få-få. Ungene elsker å høre på julemusikk, vi spiser litt ekstra gode middager, tenner masse stearinlys og spiller gjerne brettspill og ser julete filmer (Polarexpressen er forbeholdt 23. desember hvert år, verken før eller etter). Og så har vi lange helgefrokoster med levende lys, varm kakao og gjerne nystekte rundstykker og godt pålegg. Masse, masse julekos som ikke trenger å koste noe/mye og som gjør at det blir mer kos enn stress.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 29-10-12 kl 09:52. |
![]() |
![]() |
|
|