Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 15:34   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Jeg synes det sukkerhysteriet begynner å gå for langt. En ting er nå å ha kakefrie barnehagebursdager, men å fjerne fruktmåltidet? Frukt er faktisk sunt. Frukt inneholder fiber som gjør at blodsukkeret ikke stiger så mye på tross av fruktsukkeret. Hadde man f.eks. drukket tilsvarende mengde fruktjuice ville blodsukkeret steget raskere, men i frukt er annerledes.

En annen ting er at det er altfor lenge å gå fra lunsj til middag uten annet enn et par sukkererter innabords. De trenger mer energi rett og slett.

I min sønns barnepark har de felles fruktmåltid. Alle har med en frukt hver som samles inn, skjæres opp og legges på fat. Det ser innbydende ut og ungene spiser masse (og jeg kan ikke si at noen av dem oppfører seg som om de er hyperaktive). De fleste får også yoghurt hver dag, og barnehagen tillater til og med kake på bursdagene. Jeg synes det er bare flott.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.