Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Om guttejenter og enkle menn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-12, 23:34   #10
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om guttejenter og enkle menn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men stakkars liten, hva slags monsterbarnehage var dette? For vår del var det lite problemer i barnehagen. Å få rapporter om at han "er mest sammen med de eldre jentene" plaget ikke meg. Jeg har nok hatt de verste kampene internt med meg selv, i og med at dette er pre-fp for min del og jeg fikk signaler både herfra og derfra på at en gutt som foretrekker perling over biler ikke kan være helt riktig sammensatt. Ulempen for hans del er mer synlig i skolealder. Han trives egentlig best sammen med jenter, og det er ikke så lett for en gutt å få innpass i jentemiljøer. Jeg får på et vis inntrykk av at jenteforeldre helst ser at jentene sine leker med andre jenter, men det kan være vanetankegang det også. Uansett, nå er det veldig greit. De er en liten gjeng med ca halvparten gutter og jenter som er mye sammen. Når jeg tenker meg om er det vel samlingen av de som ikke helt passer inn i noen av leirene som har samlet seg på midten.

Jeg også opplever at noen, la meg presisere at det er få, foreldre helst ser at guttene ikke leker med jenter. Og det er mulig det er ubevisst, men det smitter over på ungene.
Det gjorde det i bhg hit vi flytta, men nå var jeg så oppmerksom at jeg tok det opp med personalt med en gang. Derfor fikk vi stoppa det, før det ble greit at guttene stengte henne ut. Men det betyr ikke at det er lett. Og jeg ser at hennes bestevenn sliter. Hans foreldre er et av våre nærmeste vennepar, så vi ferierer sammen og er mye sammen. Da leker de så fint, og de er de beste venner. Det er vondt å se at han trekker seg unna henne når de er sammen med andre, fordi han lar seg påvirke av (spesielt en gutt) som definitivt ikke leker med jenter.
I morgen skal hun være med ham hjem etter skolen, og jeg vet det vil være ugreit for ham når noen av de andre guttene oppdager det.
Det er så dumt at det skal være slik.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.