Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-11, 08:14   #11
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har hundre kuer som fiser og raper. Jeg har tapt i denne diskusjonen

Du leverer jo lokalprodusert mat, så det må da være et vinner-argument.

Spøk til side, jeg synes det er uheldig med denne sammenligningen av hvem som gjør mest og minst, og hva som bidrar stort eller lite. Denne tråden startet veldig fint, fordi noe av det som er best egnet til å påvirke både en selv og andre i riktig retning er at man får anledning til å skryte av det man gjør, samt å lese andres positive opplevelse av egne bidrag. Dårlig samvittighet er det nok av, ganske kontraproduktivt, fordi det ikke er en pådriver til endring.

Jeg mener det er to ting som er avgjørende, både på individuelt nivå og på sammfunsnivå når det gjelder miljø:

1. Innsikt i at noe må gjøres, og forståelse for at vi ikke kan fortsette som vi gjør. Å faktisk ta inn over seg dette er den viktigste forutsetningen for å få til endring, og alt for mange gjør det ikke.

2. Stadig streben etter forbedring. Små skritt og store skritt, om vi alle går skritt i riktig retning sammen hjelper det alt sammen. Kan man gjøre store endringer, flott! Kan man gjøre små endringer, like flott! Så lenge ingen av delene blir en sovepute for ikke å gjøre litt mer og litt mer hele tiden, bidrar alt til vårt felles mål.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.