Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frivillige på festival skal betale skatt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-11, 13:31   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frivillige på festival skal betale skatt

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I artikkelen står det at det skal skattes av goder som overstiger en verdi på 1000 NOK.

Ja? Goder verdt over 1000 kr skal innrapporteres, og en viss prosent av dette (28%?) skal betales i skatt. Hvis artikkelens opplysninger er korrekte, vel og merke. Men jeg antar at dette forutsetter at man alt har en skattbar inntekt. Men dette kan jeg ikke noe om, så jeg aner egentlig ikke.

Tviler ikke på at mange festivaler vil gå dukken om det blir slik som dette. Ergo vil jeg tippe det vil dukke opp en unntaksregel, hvis dette er et stort problem. (Kjenner for øvrig til frivillige som stikker av midt i jobben sin, når favorittbandet kommer på scenen. Så mye for dugnadsånd, lizm)

Jeg kan for øvrig melde om at jeg i min tid som som speiderleder altid har betalt for å være med på leir, for å passe på og arrangere morro for andres barn. Ittno gratis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.