Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 07:21   #11
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg er helt enig i at generelt sett så fremstår dette som et seriøst og klokt forum med engasjerte voksne. Jeg liker den del av forumet.

Jeg får likevel litt ungdomsskolevibber innimellom når medlemmer tar sats og avfyrer en rekke "skudd" mot noen de mener har uttalt noe som er "helt på trynet". Det jeg reagerer mest på er vel at det ofte er flere medlemmer som kommer med "brutale" tilbakemeldinger ganske så kjapt, og at en bruker blir stående alene mot ganske krasse reaksjoner. Innimellom så tenker jeg at det er på sin plass (som f.eks Solblomst triumfering), det er de gangene hvor krasse tilbakemeldinger kommer på relativt "uskyldige" utsagn, at jeg får litt vond smak i munnen. Hvis tråden i tillegg renner bort i intern fjåsing, tar det seg ikke videre godt ut, synes jeg.

Selv det er høyt under taket her inne, så tenker jeg likevel innimellom det kan være greit å ta en: "jeg oppfattet deg som *blablabla*, jeg unnskylder meg hvis jeg ikke forsto deg rett" Altså, litt mer ydmykhet over brukere man selv mener uttrykker seg uklart. Det bør være lov å tråkke litt feil innimellom, det hadde vært fryktelig kjedelig hvis man ikke kunne utvikle seg som menneske.

Jeg er veldig enig! Solblomst tråkket kanskje over streken, men jeg heller mer mot at hun var ubetenksom ett øyeblikk enn at hun mente å fornærme noen. Hun hadde rett og slett aldri en sjanse til å komme utav det etterpå. Hun kunne blitt møtt med "Åj, er du klar over hvor det uttrykket kommer fra? etc." Istedet ble hun møtt med en rekke krasse beskyldninger og det hadde knapt hjulpet om hun hadde beklaget det aldri så mye.

Kommunikasjonen her inne foregår for det meste skriftlig noe som fører til at vi mister en del, kanskje viktig, informasjon som ansiktstuttrykk, tonefall etc. og dermed får man et større ansvar for å passe på at man forstår budskapet i det som blir formidlet. Av og til tror jeg at det kan bli mer fruktbart om man faktisk spør om forfatteren virkelig mener det som oppfattes og ellers forøvrig er raus i møte med mennesker man diskuterer med.

Jeg lurer på om man ville møtt en forsnakkelse eller en ubetenksom replikk på samme måte om den kom fra noen man snakket med i virkeligheten, eller om det faktisk blir noe av det samme som blir diskutert i "mødre krangler om lanoungen" tråden?

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.