Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 00:24   #11
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Selv det er høyt under taket her inne, så tenker jeg likevel innimellom det kan være greit å ta en: "jeg oppfattet deg som *blablabla*, jeg unnskylder meg hvis jeg ikke forsto deg rett" Altså, litt mer ydmykhet over brukere man selv mener uttrykker seg uklart. Det bør være lov å tråkke litt feil innimellom, det hadde vært fryktelig kjedelig hvis man ikke kunne utvikle seg som menneske.

Som tidligere sagt er jeg en som henger meg opp i prikker og som synes hele prikkekulturen er interessant, så derfor kommenterer jeg også dette. I forhold til det du skriver her, er jeg enig i at det kan mangle på ydmykhet i noen tilfeller. Særlig ved rødprikking kan det se ut som prikkeren har bestemt seg for hva skriveren mener og reagerer spontant. Det kan være kjipt, for dersom denne hadde tatt seg tid til å undersøke hva som mentes ville den kanskje fått en mer reell forståelse av hva som var ment.

I bunn og grunn handler det om å vise interesse for andre og ikke bare anta at en selv er innebærer av sannheten. Det kan i noen tilfeller virke manipulerende, for dersom en kommenterer rødprikken kan en få tilbakemelding om at en sutrer og siden at en går i forsvar. Det den ene oppfatter som prikketigging er for den andre et hjertesukk. Samtidig oppfordres det til mer kamuflert "tigging" som å skrive noe morsomt, legge ut bilde av hundevalpen osv dersom en vil ha flere poeng, som om man ikke kan dele uten at noen skal tro (og bestemme seg for) at motivet er prikkepoeng. Jeg skjønner ikke mistenksomheten som kommer fram i starten av denne tråden: Fordi en nevner prikker og hvor mange poeng en mangler skal det automatisk være tigging? Jeg synes ikke det er åpenhet og takhøyde, akkurat.

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.