Sv: Frukt og grønt hver dag?
Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.
Mange som viser hvor flinke de er til å spise frukt og grønt her, og kanskje bare meg som sliter med det. Å ha grønnsaker til middag er ikke så vanskelig, men resten av dagen er det verre med. Det er ikke måltider nok til å få i seg 550 gram hver dag, jeg må spise noe annet også utenom middag.
Så: Har noen av dere forslag til hvordan jeg kan lage frukt-/grønnsaksmåltider nok til å ende med 550 gram per dag? Det eneste jeg klarer å spise rått av grønnsaker er gulrøtter, agurk, paprika, squash.
Jeg kan ikke bruke noe særlig tid på å kutte og skrelle eller spise noe som krever mye tyggeenergi. Jeg kan heller ikke drikke mer enn et glass juice hver dag.
De fleste har vel svart på på om de spiser grønt hver dag, ikke om de spiser nok eller mer enn 550 gram.
Det kan sikkert være mange dager jeg ikke spiser "nok", altså. Men jeg harbgodt næringsopptak, og med unntak av etter denne vinteren med masse halsinfeksjoner har jeg alltid scoret fint på alle blodprøver, så jeg antar det er nok likevel.